Przedszkole Nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi dąży w swojej pracy
do osiągnięcia statusu placówki szeroko propagującej
ideę integracji dzieci zdrowych z dziećmi niepełnosprawnymi.
Celem integracji jest tworzenie takich warunków
dla dzieci specjalnej troski, aby mogły się one właściwie rozwijać
wśród swoich zdrowych rówieśników.
Przedszkole z oddziałami integracyjnymi wpływa na prawidłową integrację
dzieci zdrowych i dzieci z niepełnosprawnością.
Kontakt dziecka zdrowego z dzieckiem z niepełnosprawnością
od najmłodszych lat przynosi obustronne korzyści,
dodatkowo w dziecku zdrowym kształtuje postawę tolerancji
wobec osób z niepełnosprawnością, lepiej kształtuje postawy społeczne.
Oddziały integracyjne dają szansę niektórym dzieciom z niepełnosprawnością
na normalne życie wśród dzieci zdrowych.
Zachowanie dziecka zdrowego jest naturalnym wzorcem do naśladowania
i w ten sposób stymuluje rozwój dziecka z niepełnosprawnością.
Pobyt dziecka z niepełnosprawnością w przedszkolu, w grupie rówieśniczej,
pozwala na stopniowe stawianie mu wymagań
coraz bardziej zbliżonych do stawianych dzieciom zdrowym.
Powodzenie społecznej integracji dzieci z niepełnosprawnością
uwarunkowane jest nie tylko celowymi
i świadomymi zabiegami domu rodzinnego,
ale także intencjonalnym, zorganizowaniem przedszkola i szkoły.
Przedszkolne oddziały zwane „integracyjnymi”
stanowią formę umożliwiającą osiąganie społecznej integracji dzieci,
zarówno w celowo prowadzonych zajęciach, jak i w różnorodnych sytuacjach naturalnych występujących
w grupach dziecięcych.
Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
przyjmowane są do grup integracyjnych na podstawie:
-karty zgłoszenia dziecka,
-orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego
wydanego przez poradnię psychologiczno – pedagogiczną.
Dla dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego,
organizowane są zajęcia indywidualne ze specjalistami:
-pedagogiem specjalnym,
-logopedą,
-fizjoterapeutą.