Nasze Przedszkole jest placówką działającą od 1975 roku ,
z tym że od 1 września 1992 roku funkcjonuje jako przedszkole
z oddziałami integracyjnymi.
Przedszkole dąży w swojej pracy do osiągnięcia statusuplacówki szeroko propagującej ideę integracji dzieci zdrowych z dziećmi niepełnosprawnymi.
Tym celom podporządkowanych jest wiele uroczystości organizowanych na terenie przedszkola.
Prowadzone są systematyczne działania zmierzającedo doskonalenia procesu edukacyjnego,który umożliwia pełną realizację zadań placówki.
Indywidualizuje się proces wspomagania i edukacji,dostosowując go do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci.
Wykorzystanie atrakcyjnych form i metod pracysprzyja rozwijaniu umiejętności i zainteresowań dzieci.
Podejmowane są także działania promujące współpracęz rodzicami oraz ze środowiskiem lokalnym.
Istotne fakty z życia przedszkola
21 08 1975 r. Rozpoczyna swoją pracę dwuoddziałowe przedszkole, którego Dyrektorem zostaje Pani Joanna Marcinek.
W kolejnych latach w placówce zostają utworzone dodatkowe oddziały:
- trzeci w 1976 r.
- czwarty w 1977 r.
- piąty w 1979 r.
01 09 1975 r. Uroczyste otwarcie Przedszkola z udziałem władz oświatowych
01 09 1983 r. Stanowisko dyrektora Przedszkola obejmuje Ryszarda Kot
01 06 1989 r. Uroczyste nadanie imienia placówce „Kubuś ”
01 09 1994 r. Zostaje utworzony pierwszy oddział integracyjny
01 09 2002 r. Dyrektorem Przedszkola zostaje Renata Kmieciak
15 06 2007 r. Oddanie do użytku platformy dźwigowej dla niepełnosprawnych
01 09 2008 r. Powołanie Zespołu Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka
07-08 2010 r. Remont i dostosowanie pomieszczeń higieniczno-sanitarnych do osób niepełnosprawnych
Od roku 2012 do 2013 nasze przedszkole przechodzi generalny remont.
W tym czasie następuje modernizacja klatki schodowej, termomodernizacja budynku przedszkola,
przebudowa instalacji wodno – kanalizacyjnej oraz utwardzenie placu postojowego.
01 09 2022 r. Dyrektorem Przedszkola zostaje Ewa Grucela
Prowadzone są systematyczne działania zmierzające do doskonalenia procesu edukacyjnego, który umożliwia pełną realizację zadań placówki.
Indywidualizuje się proces wspomagania i edukacji, dostosowując go do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci.
Wykorzystanie atrakcyjnych form i metod pracy sprzyja rozwijaniu umiejętności i zainteresowań dzieci.
Podejmowane są także działania promujące współpracę z rodzicami oraz ze środowiskiem lokalnym.